Selasa, 11 Ogos 2009

PAS tak mudah dipengaruhi keluar Pakatan Rakyat – Tok Guru Nik Aziz


PAS tidak akan melayan sebarang gesaan Umno supaya ia keluar daripada Pakatan Rakyat (PR), kata Mursyidul Am PAS, Tok Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.


Beliau berkata PAS tidak mudah terpengaruh dengan desakan mana-mana pihak dalam menentukan pendiriannya berhubung semangat setia kawan dalam pakatan dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.


Menteri Besar Kelantan itu berkata demikian hari ini ketika diminta mengulas cabaran Pergerakan Pemuda Umno supaya PAS keluar dari Pakatan Rakyat berikutan kemelut yang melanda dalam gabungan itu sejak kebelakangan ini.


Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, telah menggesa PAS supaya keluar dari pakatan itu ekoran tindak-tanduk DAP terhadap PAS.


Tok Guru Nik Aziz berkata keputusan PAS tidak mahu keluar daripada Pakatan Rakyat sudahpun dibuat dalam Muktamar Pas di Ipoh tidak lama dahulu


sumber : jiwokelate
KOMEN:
Setia kawan adalah prinsip Tok Guru dalam berpolitik. semasa bergabung dengan UMNO pun, pengkhianatan datang dari UMNO, padahal ketika itu, Tok Guru masih kekal mempertahankan setia kawan dengan UMNO ketika itu. inilah konsep yang di ajar dalam islam yang dilawan dan dilaanggar oleh UMNO.
pun begitu, ketika itu UMNO tetap campak PAS keluar seperti anjing kurap. tidak hairan, sampai hari ini tok guru sering menyebut, "hambo perit dengan UMNO".

Tiada ulasan: