Isnin, 20 Julai 2009

JADILAH PEJUANG ISLAM

AYAT POWER TOK GURU

“sebagaimana polis tidak boleh jadi polis, mesti ada perlantikan dari kerajaan. Begitujuga Nabi perlu ada perlantikan dari Allah untuk menjadi Nabi”

“Nabi SAW adalah nabi akhir zaman. Kalau wujud lagi orang sekarang yang ngaku jadi Nabi, itu bukan Nabi, tetapi ‘Mutanabbi’, iaitu orang olok-olok jadi nabi. Kalau ada polis olok-olok sebab nak kutip duit, sama seperti nabi olok-olok juga”

“yaum ad-din, iaitu hari agama atau hari pembalasan. Yang tentunya, pembalasan nanti mesti serupa dengan agama; ia bukan pembalasan serupa dengan peraturan kita, malah ikut peraturan Allah SWT yang membuat kita”

“fainnaka bi a’yunina, mu ni hai muhammad, berada dihadapan mata aku. Maksudnya, Allah itu tengok semua orang yang mengkhianati Muhammad. Tujuan Allah kata macam ni, untuk nak bagi orang yang mengkhianati Nabi Muhammad itu berfikir sebelum mereka khianat Nabi”

”kita kena letak diri kita sebagai pejuang islam. tak perlu kita sebut kita ni perjuang kebangsaan, pejuang ekonomi, pejuang apa-apa pun, semua ni mengarut belaka. Kita kena sebut kita pejuang Islam. sebab, bila kita sebut pejuang islam, maka kita termasuk sebagai orang yang pejuang ekonomi, pejuang politik, dll”

”tasbih bermaksud membersihkan. Kita disuruh bertasbih, iaitu memuji Allah yang maha bersih. Apabila sebut maha bersih, pasti manusia akan berminat. Sebab, manusia suka kepada benda bersih. Justeru, dalam banyak-banyak benda bersih adalah Allah SWT”



Tiada ulasan: