Isnin, 13 Julai 2009

Nik Aziz - Tokoh Politik islam yg bijak dalam strategi Politik!!! - kerabubersuara


Ramai orang sering dan cuba mempertikaikan kehebatan dan ketajaman pemikiran beliau didalam mengulas, menganalisa serta melaksanakan strategi politik bagi menentang puak politik zalim dan tidak bertamadun UBN bersama jentera2 kerajaan dan media yg sering disalahgunakan. Ada yg menuduhnya dgn pelbagai panggilan buruk dan mencercanya serta mengutuk beliau sudah nyanyuk dan sebagainya.


Tapi aku sedikit pun ta
k pernah ragu sejak dari dahulu lagi dan mempercayai sepenuhnya ketajaman pemikiran TGNA dalam menentang lawan politik mereka, puak UBN sejak PAS disingkirkan dari Parti Perikatan dan alhamdulillah membawa Pas dengan jayanya atas slogan dan tema 'Membangun bersama Ulama' yg akhirnya berjaya mempertahankan kerajaan Kelantan selama lebih 2 dekad dan bermula kebaikan yg dilaksanakan dari situlah seterusnya rakyat telah berjaya memberikan Pakatan Rakyat memerintah 5 buah negeri sebelum kerajaan Perak dirampas cara jijik dan tidak bertamadun oleh UBN diketuai Najib.

Pimpinan yang ikhlas, takut, tawadhu' dan bersih dalam pemerintahannya dan d
ibantu hidayat Allah swt kerana sering membela, memperjuangkan dan berdakwah tentang Islam, sentiasa memohon keredhaan dan memanjatkan kesyukuran beliau kepada Allah dalam setiap keputusan dan perbuatannya, maka Allah telah memberikan ketajaman fikiran dalam mengenal dan membukakan hijab keburukan strategi pihak lawan agar setiap keputusan yg dibuat berjaya membantu perjuangan islam dan mematahkan taktik pihak lawan yg ingin memusnahkan PAS.

Idea dan perancangan UBN menggunakan jentera SPR bagi meminimumkan dan mengkesampingkan jumlah sokongan dan pengundi yg menyokong PAS dgn melaksanakan hari pengundian pada waktu bekerja serta meningkatkan pengundi BN menggunakan pelbagai cara didalam PRK Manek Urai telah berjaya dihidu dan dipatahkan dgn memberikan cuti umum pada hari tersebut. Maka pada hari tersebut, rakyat Kelantan berpeluang melihat perjalanan hari pengundian samada berlaku penipuan atau penyalahgunaan kuasa serta memberikan peluang pengundi berdaftar PRK MU yg tinggal disekitar negeri Kelantan melaksanakan tanggungjawab mereka. Sekiranya pihak UBN cuba menggunakan kakitangan kerajaan bagi menghalalkan kerja haram mereka pada hari tersebut, ia dapat dicegah dgn pemberian cuti khas kerajaan.

Oleh yg demikian, kerajaan pusat terpaksa membayar kerja lebih masa (hari cuti) pada kakitangan yg disalahgunakan oleh mereka dan merugikan kerajaan BN sendiri. Ia juga dapat meminimumkan penggunaan peralatan dan jentera kerajaan sendiri dari disalahgunakan. TGNA disamping itu, membidas Muhyidin yg memancing undi rakyat di Manek Urai dgn membina jambatan baru sekiranya BN menang dgn memetik bahawa kerajaan BN ketika dibawah Pak Lah yg telah isytiharkan utk membina Jambatan Sultan Ismail Kedua pun masih tidak nampak bayangnya telah berjaya menutup fikiran rakyat agar tidak lagi mempercayai janji pihak BN.
Jadi, sendiri fikirlah!


Tiada ulasan: